onsdag 11 januari 2012

Medeltidsprojekt i mina tankar

Jag är tillbaka på skolan och jag har arbetat lite i verkstaden, två kvällar i rad nu.
Jag inser att jag har lagt medeltidsprojekten åt sidan det senaste året, vilket jag märk av också. För jag saknar att sy medeltida kläder och annat roligt hantverk.

Jag längtar efter våren och marknader. Även om det är mycket slit att vara med, så är det väldigt roligt, framförallt på medeltidsmarknader. Jag skulle gärna stå och sälja, om jag bara hade något att sälja förstås...

Jag fick denna idé om att göra annorlunda, lite forntida, muggar. Med konstigt vridna hänklar och ett litet sigill på kopparna med en liten sol instämplat i.
Det ska bli väldigt spännande för mig att se det färdiga resultatet. Jag hoppas att de håller, men blir inte alltför överraskad om några stryker med, under torkning och bränning.

I detta skede är kopparna läderhårda, det vill säga att de är inte så formbara men de är inte heller torra.
Här är två bilder (tagna med telefonen):


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar