onsdag 18 januari 2012

För att jag älskar bokstäver och ord

När jag inte jobbar med keramik, gör smycken, syr eller målar, brukar jag skriva. Jag skriver ibland någon dikt, ibland en novell eller bara någon mening som jag tycker har något, det där lilla extra, du vet. Bara så som att vissa ord passar så bra ihop i särskilda följder.
Det börjar oftast med att jag fastnar, jag liksom hakar upp mig på vissa tankar. De där tankarna som pratar i ens huvud. Kommentatorn inom en.

Jag har just en sådan mening i skallen. Den skulle passa in i en inledning av exempelvis en novell. Problemet är bara att jag inte vet vad denna novell skulle handla om?!

Sedan så håller jag också på att skriva en novell just nu. Jag började i november och nu börjar den bli mer och mer färdig. Det behövs lite justeringar och sedan så är jag klar.

Det är min bara andra novell som jag någonsin skrivit. För jag skriver egentligen mest mail och på bloggen förstås. Annars har jag inte så mycket att komma med i skriftlig form. Om man nu inte räknar med boken jag tänkte skriva, den där som slutligen kom att hamna på ungefär 23 000 ord. Jag gav upp efter ett tag...

Så, det var lite om ingenting. Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta inlägg, det var nog bara en sådan gång när jag bara vill formulera mig, på papper eller digitalt. Om ingenting eller om allting. Det spelar faktiskt ingen roll, jag jag ville bara skriva något.
Skriva för att jag älskar bokstäver och ord, så enkelt är det.


Och så älskar jag skyltar och skrift på allmänna platser: 

Skor? Ja, jag gillar också mina skor... 


Cheers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar