torsdag 5 januari 2012

Det jag pysslat med de senaste veckorna...

Jag har lagt tid på min hobby (alltså att designa och göra smycken och kläder). Min hobby är det jag pysslar med när jag inte kan jobba med keramik, (när jag inte har tillgång till verkstad/lera). Då åker symaskinerna fram, eller pärllådorna. Jag började göra smycken år 2006 och började också sy kläder och väskor i samma veva. Sedan dess har det funnits med mig i mitt liv. De och keramiken. 
En dag fick jag denna idé om att göra min "osynliga" Etsy-shop till en levande shop, en sådan webbutik som det händer lite saker med. Att nya, fina saker dyker upp lite sporadiskt men ganska ofta ändå...

Jag har under ungefär fyra veckor sytt kjolar, sedan varit med och fotat kjolarna med modell i studio och till sist lagd upp dem (nästan hälften) i min Etsy-shop. 

Här är länken till DesignByJohannaEtsy.com


Jag har också hunnit fira jul och nyår och träffat min släkt. Jag fick definitivt något gjort under julen, så det kan jag bocka av från min lista... 

Och fotograferingen? Den som vi hade den 26/12, den gick bara bra. Vi han med det vi hade tänkt och vi hade väldigt trevligt tillsammans under tiden vi jobbade. 
Min bror, Jonathan var fotograf, min barndomsvän som är utbildad make-up artist, Sofie stod för sminkning och håruppsättningarna och Sofie M var modell. 

Här är några av de utvalda bilderna, de som vi tycker blev riktigt bra: 

 Halsband på halsband... 



 Här kommer de kjolar jag skrev om, Leopardkjol...

 Maskros- & Blomsterkjol

// Design By Johanna 
eller
( .: J o h a n n a s - K e r a m i k :. ) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar