söndag 22 januari 2012

Keramik från forna dagar?

Jag tänkte att jag skulle fortsätta på spåret medeltida keramik. Så jag drejade lite igår och det blev totalt tre stora skålar.

Jag hoppas att kopparna, som jag skrev om tidigare (länk) och dessa skålar ger intrycket av forntiden.
Vad tycks? Finns det någon medeltida känsla i dessa keramik-saker? Jag ska lägga upp bilder på det färdiga resultatet, då blir det lite lättare att bedöma också...

Här är i alla fall bilder på skålarna (inte brända än, inte ens torra), som jag tror ska slutligen bli vita och gröna, om nu allt går vägen:


2 kommentarer:

  1. Thank You!

    Now I follow your pretty blog! Looking forward to read your posts about your ceramics and have a look at your beautiful pictures...
    Lovely sunday for you too!

    Johanna

    SvaraRadera
  2. Hallo,
    leider verstehe ich nicht viel, Deine Keramik ist wunderschön.
    Viele liebe Grüße
    aus Deutschland von Karin

    SvaraRadera