fredag 27 januari 2012

Medeltida klänning under arbete, till H...

Just nu syr jag på en medeltida dräkt till en vän. Hon ville ha en över- och underklänning, så det är det jag håller på med nu. Underklänningen är sydd  i oblekt bomullstyg och överklänningen är i linne och i två olika färger. Jag har sytt i kilar för att få mer vidd, som är i ett grålila tyg, det andra tyget är mörkgrönt.

Jag sydde först en annan modell på överklänningen, men blev inte nöjd, den var lite snäv nertill så jag är lite rädd att den inte blir så bekväm?! Så då sydde jag en annan variant, så kan hon välja vilken hon vill ha!

Jag hoppas att hon kommer tycka om denna dräkt... Eftersom det var inte riktigt det som bestämts för några månader sedan. Och: allt är inte färdigt än på klänningarna, så det hänger lite trådar och så vidare... Det finns lite mer att göra på dessa två plagg.

Här är bilderna:

 Liten snörning bak
 Kilarna:

 Jag gillar verkligen detta spänne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar