söndag 11 mars 2012

Fågelsmycken i Porslin...

Jag har gjort en hel del smycken i keramik, något som jag märkt är bra att göra när man inte finner inspiration till att göra annat. Det är också ett perfekt tillfälle när man inte har så mycket lera kvar, eftersom smycken inte kräver någon större mängd lera heller.

Jag har ägnat mig ganska mycket åt smyckestillverkning under vissa perioder. Och nu fick jag ju en anledning att plocka fram mina smyckeslådor och tänger...
Jag har de senaste tre dagarna pysslat med att limma ihop porslinshängen och montera lås på läderrem, och allt annat som krävs för att göra ett smycke. Jag fick till och med hela min samling av pärlor och tillbehör noggrant sorterad!

Jag kallar dessa för fågelsmycken, även om inte alla berlocker föreställer fåglar:

Uggle- Halsband & Armband 

Fågel- Halsband med flätad läderrem

Pumpa? Den fågeln är tydligen riktigt sällsynt...

Uggle- Halsband med svart läderrem

Samma som föregående

Fågel- Halsband med lång svart läderrem

1 kommentar: