torsdag 29 mars 2012

Dags att tänka på sista refrängen?

Jag försöker att skriva upp all denna oändliga information som det finns att ta in vad gäller keramiken. På skolan skriver jag upp recept, gör prover, sorterar papper och jobbar även på som vanligt. Det känns som om det är mycket att göra, fast egentligen är jag i god tid som vanligt och behöver därför inte stressa mer än vad jag normalt gör.
Fast nu är jag ju förstås inte på skolan. För tillfället är jag hemma och har därmed tillgång till symaskinerna, vilket gör att jag har sytt en del senaste veckan. Det vill säga när jag inte märker hinkar med recept, packar keramik och ordnar i ordning min första riktiga verkstadspärm!

I inlägget innan berättar jag om en klänning som jag nyss sytt. I detta inlägg tänkte jag visa vad resten av det grön-vita tyget blev för något. Och det blev (som kanske väntat) ytterligare en klänning. Egentligen sydde jag på dessa klänningar samtidigt och det var nog därför de också blev två klänningar i samma tyg. I olika modeller dock. (Tyget i klänningarna är ett fantastiskt fint tyg jag hittade på Etsy).

Denna gång blev det en långklänning till härliga sommarkvällar eller varför inte sista dagen på Vårdinge?!
Ja, jag funderar faktiskt om jag skulle ha denna klänning på min skolavslutning...

Klänningen med ett resårskärp i midjan



Detalj bak: Banden som går i kors

Utan resårskärp 
Jag är ju väldigt sällan med på bild i bloggen, tänkte att det kanske var dags, då klänningen faktiskt är till mig för en gångs skull...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar