fredag 30 mars 2012

Ännu en färdig present, fast denna gång till K...

Jag fortsätter mitt "bloggande" i full fart framåt, då jag faktiskt varit väldigt aktiv med skrivandet och allt uppdaterande av min lilla blogg, den där som handlar om mina kreativa projekt.
Även om denna blogg utger sig för att vara en keramik-blogg, så finns det stunder då jag inte sitter i verkstaden (lyssnades på The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars och drejar eller glaserar), utan de stunder då jag istället syr eller pysslar med annat. Då jag helt enkelt byter material för en stund och gör något annat än föremål i lera. Lite omväxling helt enkelt.

Jag har fortsatt och sy, denna gång på en tunika i bomull med blomtryck och i sidentyg. Detta plagg ska troligtvis bli ytterligare en present till någon som verkligen inspirerar mig, stöttar och förstår mig.
Tunikan blev klar idag, efter många svordomar och mycket muttrande. Jag var på väg att ge upp, måste jag erkänna, men jag lyckades tillslut rädda det mesta och viktigaste.

Hur som helst, denna är nog till dig underbara K...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar