lördag 29 oktober 2011

Lördagsgåva

Just nu syr jag skor. Ibland lite medeltids-inspirerad sömnad, men mest skor är det som tillverkas för tillfället. I alla fall under de dagar jag är hos mina föräldrar, det är där min symaskin står.
Jag hittade detta skomönster på Etsy från WinterPeach (tycker att det är det bästa av de skomönster jag testat).

När jag säger skor så menar jag då inneskor eller tofflor. Mjuka skor av tyg helt enkelt.
Så jag syr. Jag gör fel. Gör om. Gör ibland rätt. Blir sur. Eller glad. Jag lär mig framförallt.

Jag har ett par som jag precis gjort det sista på (stämplat med textilfärg) som jag tänkte ge bort till en av mina vänner. Hon kommer att få detta par:


Här är en av de otroligt fina knappar jag hittat

Sulan är i mockaimitation så man inte halkar allt för lätt



Fin-fint tyg
Jag hoppas hon tycker om dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar