tisdag 4 oktober 2011

Glasyrugn uppackad

Jag var med och satte en stengods-glasyrugn igår eftermiddag. Så idag förmiddag kunde vi packa upp den.
Jag hade ganska många saker med i denna bränning. Nästan alla mina stengods-koppar (ungefär tjugo stycken)  och en lite större skål. Kopparna blev lite starkare i färgen än vad jag hade räknat med... Men jag tror att jag börjar tycka att de är helt ok med de färgstarka insidorna på kopparna.

Just det. Mina burkar står fortfarande och torkar, så de fick inte vara med i denna bränning, hoppas några kommer med i nästa. Jag är ju så nyfiken att se hur de ser ut.

Här är i alla fall det färdiga resultatet:

Rosa och blå koppar 

Insidan på ena koppen


Det blev några tillslut, förhoppningsvis blir det många fler...

 Skålen som jag nämnde

Och till sist... Fjärilsburkar på tork

1 kommentar:

  1. Oj så fina saker du gör! Gillar texten i kopparna, fyndigt!

    Har länge själv velat pröva på att göra keramik.

    SvaraRadera