torsdag 29 september 2011

Det blev burkar!

Jag har verkligen kommit igång med keramiken igen! Och jag tror att det var bara bra för min del att byta lera ett tag och också byta stil på sakerna jag gör. Nu har jag lämnat kopparna jag gjort, det blev (hittills) fjorton stycken. Jag har börjat göra flera burkar som jag nämnde i förra inlägget. De där som drejas i ett stycke. En tjej i klassen inspirerade mig med sina fina burkar hon gjort. Så jag gjorde min version och mitt uttryck av denna burk-drejnings-teknik.

Här är burkarna, obrända, i väntan på att torka för att sedan brännas:


Här är burken nydrejad. Den står och torkar så att jag sedan kan skära upp locket.

Nu har jag delat och engoberat denna burk blå.

Botten på en av burkarna. Gul engobe och så har jag stämplat in lite ord i botten på burkarna också.

Detta är en av de rosa burkar jag gjort. 

Här är burken med gul engobe. 

En till bild på kopparna. Det blev några stycken tillslut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar