söndag 6 november 2011

I ett hönshus i Ytterjärna

Just nu går jag två utbildningar, den keramikutbildning som jag också nämnt flera gånger i denna blogg, och även en antroposofisk konstterapiutbildning utanför Järna som jag inte pratat om tidigare.
Jag har i ungefär i mellan fyra till fem år velat bli någon form av terapeut. Först var jag inne på att bli hantverkspedagog, men hamnade i Järna på Rudolf Steiner seminariet, istället för Lidingö och Nyckelviks-skolan där jag först hade tänkt mig att gå.

Seminariet

Nu är jag inne på min första termin. Skolan är på deltid, vilket gör att jag kan gå på Vårdinge samtidigt.
Denna helg har det varit konstterapiutbildningshelg för mig och resten av gruppen. Just nu har vi modellering på schemat. Eftersom vi då håller på med lera, gör att vi inte är i våra vanliga lokaler, utan vi fick veta att vi skulle vara i ett hönshus.
Jag associerade genast till det gamla slitna och mörka hönshuset i Värmland jag var inne i några gånger som barn. Men detta var något annat.
Detta otroligt vackra gamla röda trähus och när jag steg in i värmen (våra lärare hade kämpat med att få det varmt genom att elda i kaminerna som finns i huset), det var något speciellt med det.

Jag tror ni förstår vad jag menar när ni ser bilderna, trots att jag inte riktigt har lyckas fånga den känslan (i bilderna) jag fick av denna lokal. Här är de i alla fall: 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar