fredag 23 december 2011

En liten, liten klänning

Bloggen har handlat väldigt mycket om sömnad ett tag nu. Så alla som väntar på keramik-inlägg, får väl vänta tills i januari då jag återvänder till keramikverkstaden. Under tiden får det väl bli lite mer textila projekt, vilket är trevligt det med. Tycker jag i alla fall. 

Jo, jag städade inför julen, plockade undan mina två symaskiner, sybehören, tyger, mönstertidningar, och mycket, mycket mer...

Efter tre dagar utan symaskin blev jag så uttråkad att jag plockade fram en av maskinerna, över eftermiddagen/kvällen och satte mig och sydde i köket. Jag hade hittat ett super gulligt mönster på Etsy som jag köpte och sydde sedan efter det. Det jag sydde var en liten, liten klänning till en ettåring. Och jag vet en som snart fyller ett år...

Jag fotade lite snabbt av klänningen idag. Klänningen blev ganska bra under omständigheterna (min symaskin krånglade lite igår, vilket jag inte var så förtjust i).

Här är några bilder i alla fall:






Och så vill jag också bara säga GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar