lördag 20 juni 2009

Midsommar och kakel

Ja, då var det redan midsommardagen och det är kallt och regnigt, i.a.f. i Värmland. Jag tror nästan att det hör till denna högtid.

Mitt sökande i min kamera (som jag dammat av) fortsätter. Idag blir det en bild på kakel jag gjorde för två år sedan. kakelplattorna ska sitta i vårt nya kök som vi fortfarande inte har börjat renovera.
Kaklet är 5 x 5 cm och är i olika färger, rött, gult, vitt, blått och grönt. På bilden är det bara i tre färger, p g a att alla plattor inte var klara när jag fotade dem.

Det blev ett stort projekt som tog runt fyra månader att göra klart, men jag arbetade bara två gånger veckan med kaklet. Först kavlade jag, sedan skar jag ut plattorna, sedan fick de torka, brännas och glaseras. Blev lite tjatigt tillslut, men det var också väldigt kul och lärorikt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar