lördag 27 juni 2009

Klänning till salu...

Här kommer bilder på en medeltida klänning jag sydde för två år sedan. Bilderna kommer inte från min kamera utan har legat på min dator. Har lagt upp klänningen på Tradera flera gånger men jag blir aldrig av med den. Jag kan heller inte sänka priset så mycket mer, kanske lite.

Det är i alla fall en 38-40 i storlek och klänningen är sydd på symaskin, förutom alla synliga sömmar som är sydda för hand. Har snörning i sidan och knappar vid ärmarna. Broderade knapphål och öglor till snörningen. Kantband vid halsringning.
Skärpet är privat.

Klänningen är använd två dagar på medeltidsveckan på Gotland och plagget är tvättat, nästan i nyskick (en knappt synlig fläck nederst på klänningen vid fållen).

Är 700 kr som jag försökt på Tradera för mycket? Vill helst ha tillbaka materialkostnaden, men har inte räknat med sylön, eftersom plagget är begagnat.

1 kommentar:

  1. Hej Johanna!
    Jag är EvaLeva från Keramik i Fokus. Tack för din hälsning i min gästbok. Men jag kan inte svara på mina meddelanden då jag har en MacBook, iFokus stödjer inte den browsern tyvärr. Så jag hittade dig här och ser att du syr de vackraste klänningar *L* Jag är intresserad av den här vackra gula klänningen fast jag drar nog mer en 36-38 än 40 i storlek. Men jag skulle gärna vilja se den på riktigt. Jag äskar den där gula färgen!

    Kontakta mig på min mail eva@spirity.se så kan vi prata lite.

    Kram från EvaLeva

    SvaraRadera