måndag 7 januari 2013

Elefantjacka till lilla Tim

Vi har fått en liten Tim i familjen. Han föddes den 31 december och jag längtar efter att få se honom. Jag är nog inte den enda som längtar...

Så jag tänkte sy något kul till honom!
Jag kom på att jag hade lite söta bomullstyger från Japan hemma, så jag letade fram de och köpte ett mönster från Etsy.com. Mönstret är på en liten barnkappa. Den är för stor just nu, men han växer nog rätt så snart i den.

Här är länken till Heidi and Finn's mönster som jag sydde efter: http://www.etsy.com/shop/heidiandfinn

Jag släpade fram symaskinen och sydde en egen liten, liten kappa. Det var faktiskt riktigt kul!

Så här blev resultatet:






I efterhand kom jag på hur jag kunde gjort saker och ting annorlunda, saker jag borde ha tänkt på, men jag tror nog att den duger... 


2 kommentarer:

  1. Så himla förtjusande fin! Underbar! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna!
    Åh vilken fin jacka!
    Kram från Stavabraberg och Maja

    SvaraRadera