tisdag 5 juni 2012

Verkstad på Kungsholmen

Under våren har jag letat ganska flitigt efter en verkstadsplats i Stockholm. Totalt har jag kikat på fyra olika lokaler, läst på keramikforum på nätet efter platser m.m.

Men jag hade turen att hitta verkstaden på Kungsholmen hos Eva, Jonas och Ann-Louise. Det var Eva som hjälpte mig, hon var nämligen en av mina lärare på Studiefrämjandet-tiden för några år sedan. Så jag hade tur denna gång.

Jag var i verkstaden och flyttade dit lite grejer för någon dag sedan då passade jag på att ta lite bilder också.

Såhär ser det ut:

Här kommer jag att sitta förmodligen mestadels av tiden...

Lite verktyg

Inuti ugnen

Keramik
Ugnsrummet

Lite saker som tillhör mig

Här, längst in, finns lerförrådet

Fina golvet... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar