söndag 21 november 2010

Höstglöd!

Igår (den 20/11) var det Höstglöd, en höstmarknad och event på Vårdinge by folkhögskola.
Keramiken hade hand om höstglöds caféverksamhet då pengarna gick till vår framtida klassresa. Alla i klassen hade i uppgift att baka och sedan stå och servera.
Verkstäderna var öppna för allmänheten. Trädgårdslinjen bjöd på te. Helt enkelt extra mysig stämning på skolan.
Som avslutning spelade Fest i Byn. Och det dansades för fullt!


Dagens schema

Fantastiska bakverk!

En av mina skålar som visades upp


Höst-te

Ännu en kaka...


3 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Jag hittade din blogg genom Vårdinges länksamling. Vad kul att du går på keramiklinjen och bloggar om det!

    Vi har kanske setts någon gång, för jag gick mitt andra år året innan du började. Jag gick alltså i samma klass som Sofia, Sanna, Helena och de andra som var tvåor förra året.

    Nu delar jag verkstad med Fredrik som väl gick år 1 med dig.

    Kul också att du brukar va på medeltidsveckan. Det brukar ja med.

    Jag lägger till din blogg bland mina bloggar jag följer och väntar förväntansfullt på fler inspirerande keramikinlägg.

    Ha det!

    SvaraRadera
  2. Hej Oskar!
    Och vad kul att du skrev på min blog, har bara inte sett det förrän nu...

    Ja, Fredrik och jag gick samma år. Roligt att ni delar verkstad! Var ligger den?

    Jag har också kikat runt lite på din fina blogg, den hamnar i min länklista. Spännande saker du gör!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Ja, va kul! Jag ska nog göra ett inlägg idag så du får hålla utkik.

    Jag är väldigt imponerad av vad bra du drejade redan i ettan. Vad gör ni nu?

    Vår fina verkstad heter Hjalmars Fabrik och ligger i på Kungsholmen i Stockholm. Vi tänkte ha vårmarknad senare i vår, ta gärna med klassen då och kom på en fika.

    SvaraRadera